گروه آموزشی ریاضی متوسطه دوم استان آذربایجان غربی

waz.riazim@chmail.ir

ضعف دانش آموز

دوشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۲۲ ق.ظ
  • ریاضی متوسطه دوم

نظرات  (۱)

  • رجب علی پور سرگروه ریاضی متوسطه دوم منطقه آزاد ماکو
  • درود و سلام و عرض خسته نباشید

    با کلیت این مقوله و اظهار نظر کاملا موافق هستم.همچنین این موارد را نیز باید مد نظر داشته باشیم:

    1- در امر تعلیم و تربیت باید استعداد و توانمندیهای فردی دانش آموزان را نیز لحاظ قرار داد . زیرا بنا به اظهار نظر کارشناسان آموزش و پرورش قدرت و یادگیری هر فرد برای علوم مختلف متفاوت بود ه و از هر شخصی به اندازه توانایی واستعدادش باید انتظار فراگیری را داشته باشیم. در حالیکه در اکثر کتب ریاضی سرفصلهایی را گنجانده اند که فراتر از توانایی یادگیری دانش آموزان یک رشته مربوطه است. به نظر نگارنده بعضی از متون و سرفصلهای کتب دهم انسانی و دهم فنی و حرفه ای فراتر از ظرفیتهای یادگیری این رشته هاست.

    2-مطالب و سر فصلهای دروس ریاضی بیشتر بوده در حالیکه مدت زمان تدریس و یادگیری متناسب با مطالب درسی نیست.و این موجب می گردد که دبیر و دانش آموز به جای  آموزش و یادگیری عمیق مطالب درسی.به نوعی اقدام به رفع تکلیف نموده و سر فصلها و مطالب را در زمان مقرر به اتمام برساند.

    3- دلیل دیگر اینست که در امر آموزش ریاضی بیشتر تاکید روی یادگیری و بعضا حفظ فرمولهاست .که قطعا موجب سر در گمی و گیجی دانش آموز می گردد. اگر امر یادگیری توام با  درک مفاهیم  وحتی کابرد آن در امورات روزمره زندگی باشد طبعا راحتر و بهتر خواهد بود.
    لازم به ذکر است که یکی از علل این نوع آموزش وجود نا میمون سد دلهره آور و استرس دار کنکور است.که در این فضای ایجاد شده میدان برای شرکتها و مراکز  و موسسات آموزشی باز شده تا کتبهای غیر مفید شان را که انباشته شده از کلی فرمولهاییکه حامل هیچ نوع مفهوم ودرک موثری از موضوع درس نیستندرا وارد مغز دانش آموزان می کنند.......

    البته موارد بیشتری را نیز می توان به این معضل و مشکل اضافه نمود.

    با تقدیم شایسته ترین احترامات

    رجب علی پور سر گروه ریاضی متوسطه دوم منطقه آزاد ماکو

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی